بهترین زمان خوردن میوه



دکتر زهرا عبداللهی : باید همواره یک ظرف بزرگ میوه روی میز، کابینت یا در داخل یخچال قرار داده تا خانواده با دیدن آن تشویق به مصرف میوه شوند.

وی گفت: میوه‌های تازه را به عنوان میان وعده در طول روز مصرف کرده و میوه‌هایی را خریداری کنند که بافت و پوست سالمی داشته و بیش از حد نرم نشده باشند.

وی تصریح کرد: والدین باید برای تشویق کودکان به مصرف میوه همواره به عنوان میان وعده، میوه را در نظر بگیرند و فراموش نکنند که ذائقه کودکان از دوران کودکی شکل می‌گیرد.

این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: بیشتر از میوه‌های کامل (با پوست) به جای آب میوه استفاده کنند تا بتوانند از فیبرهای موجود در آن‌ها بهرهٔ بیشتری ببرند همچنین باید تنوع را در مصرف میوه‌ها رعایت کرد زیرا ترکیب میوه‌ها نیز با هم متفاوت است و بدین ترتیب می‌توان ویتامین‌ها و ترکیبات مختلف را دریافت کرد.

عبداللهی با تاکید بر اینکه از خوردن آب میوه‌های صنعتی پرهیز کنید، خاطرنشان کرد: یک لیوان آب میوه صنعتی، دارای ۱۰ قاشق چای خوری شکر است و بعضی از آن‌ها به وسیله آب رقیق شده‌اند.

وی اظهار داشت: از خوردن میوه‌هایی که روی دسر‌ها یا شیرینی‌ها موجودند و به وسیله کرم یا خامه پوشیده شده‌اند، پرهیز کرده زیرا با خوردن این میوه‌ها علاوه بر ویتامین، مقدار زیادی چربی مضر و کالری وارد بدن می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد